.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده نشريه همت چه كساني هستند؟!




بعد از ماجراهاي مربوط به انتخاب مشايي به عنوان معاون اول احمدي‌نژاد، واقعا ديگر قصد نداشتم درباره اين افراد حرف بزنم. الان هم چنين قصدي ندارم. فقط مي‌خواهم اشاره‌ي كوچكي به نشريه همت بكنم و چند كلمه‌اي بنويسم.

مصطفي كواكبيان در مناظره با حسين شريعتمداري يك نكته جالب گفت. نمي دانم يادتان هست يا نه؟ كواكبيان به نقل از برخي از نمايندگان اصولگراي مجلس گفت: «ما اگر مي‌دانستيم كه فلاني قرار است رييس دفتر رييس جمهور شود، هرگز به او راي نمي‌داديم!» فلاني را كه خودتان مي‌شناسيد؟ منظور همان آقاي اسفنديار مشايي است.

حرف كواكبيان حرف دل خيلي‌ها از جمله من بوده و هست. دقيقابا همين غلظت و با همين شدت! اين حرف به معناي اين نيست كه من پيش از انتخابات از ارتباط ويژه‌ي مشايي و احمدي‌نژاد خبر نداشتم، اتفاقا برعكس، همه ما مي‌دانستيم كه احمدي‌نژاد يك تار موي اسفنديار را با همه اصولگراها عوض نمي‌كند، اما حقيقتا انتظار نداشتيم كه يك مملكت و يك انتخابات و يك ملت، اسير لج و لجبازي و روابط صميمانه‌ي دو نفر با هم بشوند كه شدند!

حالا اين حرف‌ها چه ربطي دارد به نشريه همت. حتما يادتان هست كه اين نشريه‌ در روزهاي قبل از انتخابات يك شماره‌ي جنجالي داشت كه طراحي روي جلد آن هم خيلي مشابه اين شماره جديد بود. آنجا هم اتفاقا آقاي هاشمي رفسنجاني نقش اول را بازي مي‌كرد و عامل اول قتل احمدي نژاد بود و شخصيت‌هاي ديگر سياسي چپ و راست هم همدست او…

آن روزها شايد خيلي از ماها از ديدن اين طراحي و از خواندن اين نشريه به وجد آمديم و از آن به خاطر اين همه روشنگري تشكر كرديم و براي پيروزي در انتخابات هم سكوت كرديم، اما ديگر نمي‌شود سكوت كرد. يعني عقل و دين و منطق و وجدان و انصاف اجازه نمي‌دهد كه آدم ساكت بشود. توهم را بايد كنار گذاشت. هيچ «احمدي‌نژادكشوني» در كار نبود و نيست. اولين ضربه را به احمدي‌نژاد، خود او زد و دوستان متعصبش. در اينكه خيلي‌ها از احمدي نژاد خوششان نمي‌آيد شكي نيست، اما احمدي‌نژاد هم از خيلي‌ها خوشش نمي‌آيد. حتي خيلي بيشتر از طرف مقابل! پس چه فرقي دارد؟


در شماره جديد نشريه«همت»  باز هم محور اصلي آقاي هاشمي است و شخصيت‌هاي مختلف مذهبي و سياسي در اطراف او قرار دارند، با اين تفاوت كه اين بار طيف گسترده‌تري به جمع قبلي اضافه شده‌اند! من هرچه در اين تصوير دقت كردم كه شباهتي بين اين افراد پيدا كنم، به جايي نرسيدم. البته خود نويسنده ادعا كرده است كه همه اين افراد وابسته به سيستم هاشمي رفسنجاني هستند، اما واقعيت آنست كه همه اين افراد، آدمهايي هستند كه در چند سال گذشته، به سياست‌هاي احمدي‌نژاد انتقاد كرده بودند. حتي منتقداني كه انتقاد آنها اصلا سياسي نبود و با نگاهي اخلاقي و ديني نصيحت مي‌كردند.

جالبتر اينجاست كه در اين ليست افراد خوشنام و بزرگي قرار دارند كه در انقلابي بودن و ولايي بودن آنها هيچ شك و شبهه‌اي وجود ندارد و بارها و بارها و حتي در همين حوادث اخير، بطور قاطع از نظام و انقلاب و رهبري، دفاع كرده‌اند، اما وقتي معيار بد بودن افراد، مخالفت با احمدي‌نژاد باشد، همه اين آدمها را بايد دور انداخت! يعني محور به جاي اينكه انقلاب باشد و رهبر انقلاب، شخص احمدي‌نژاد مي‌شود كه همه بايد او را دوست داشته باشند.

اينجاست كه بايد فكري جدي براي مقابله با اين جريان خطرناك كرد. در چند ماه گذشته بنا به ضرورت و حساسيت مسائل ديگر، كمتر به اين مساله پرداختيم، اما وقت آن است كه كاري كنيم. من شخصا علي لاريجاني و قاليباف و مطهري  و توكلي را بر احمدي‌نژاد ترجيح مي‌دهم و نيازي هم به پنهان كردن اين موضوع ندارم. البته احمدي‌نژاد رييس‌جمهور خوبي هست و بايد از او حمايت شود و چشمم كور حمايت هم مي‌كنم. اما خونم به جوش مي‌آيد وقتي مي‌بينم بي‌شعورهايي به نام حمايت از احمدي‌نژاد، همه شخصيت‌هاي ديني و سياسي اين مملكت را يك كاسه مي‌كنند و بالاي سر هاشمي رفسنجاني قرار مي‌دهند كه همه مثلا مخالف احمدي‌نژاد هستند. خوب مخالف باشند.

اين تفسير البته چند سالي هست كه دارد تبليغ مي‌شود و بسياري از دوستان ما هم متاسفانه به اين توهم علاقه دارند. اطلاع موثق دارم كه عليه بسياري از اين شخصيت‌هاي مذهبي، توسط خود آقاي … حرف‌هاي اهانت آميزي زده مي‌شود… و همت هم دقيقا ادامه‌ي همان حرف و حديث‌هاست…

اين آدم‌هاي متوهم اگر عقل درست و حسابي داشتند، لااقل از آيت الله جوادي آملي خجالت مي‌كشيدند. من شخص پرست نيستم، اما آقاي جوادي آملي كسي هست كه بعد از كناره گيري از امامت جمعه شهر قم و براه افتادن آن همه جنجال تبليغاتي و سياسي عليه ايشان، در همه نماز‌هاي جمعه شهر قم، در صف اول نماز نشسته و كسي هم نمي‌بيند! اما هم اصلاح‌طلبان و هم  اصولگراها بعد از انصراف ايشان از نمازجمعه، انواع و اقسام شايعات را درباره ايشان براه انداخته بودند. اصلاح طلبان ادعا مي‌كردند كه آقاي جوادي آملي از نظام قهر كرده است و اصولگراها هم در مقابل مي‌گفتند ايشان بصيرت لازم را ندارد!
اميد حسيني


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عبداله 27 دي 1388
خدا عاقبت همه را به خیر کند .
نا شناس 29 دي 1388
در عکس اشخاصی چون افروغ و مطهری ،آدم های علمی ومنتقد هستند که کاری به چپ وراست ندارند معتقدند اصول باید درکشور رعایت شودودر جامعه باید افرادی مثل اینها باید باشند تا روشنگری کنند که زحمات ایشان شایسته تقدیر است
نا شناس 30 دي 1388
خيلي از اين تصاوير واقعيت است.اما به زعم خودم بزرگاني همچون حضرات آقايان جوادي آملي و ري شهري و امامي كاشاني و اميني را از اين مجموعه مستثني مي دانم.
همه مان بايد پشت سر آقا قرار بگيريم و از جناح بنديها بپرهيزيم.
حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيد علي.
برچشم بد لعنت . براي سلامتي وجود نازنينش صلوات
اكبر خان 2 بهمن 1388
فكر نم كردم هاشمي اين همه طرفدار بامغز داشته باشه براي سلامتي همه شان صلوات
حسين 2 بهمن 1388
مقايسه دو عكس نشان مي دهد كه طرفدارن هاشمي در حال زياد شدن هستند مخالفين دست و پاهاشون را جمع كنند
مهدی اکبری 4 بهمن 1388
پس از مقام معظم رهبری احترام به همه این بزرگواران برما واجب است چرا که فراد فوق برای این انقلاب ونظام بسار زحمت کشیده اند این افراد تازه از گرد راه نرسیدن تا ادعای مدیریت کشور کنند این بزرگان یاران امام بوده اند وهستن .
خداوند سبحان به همه خدمتگزاران توفیق عنایت فرماید
مسعود 6 بهمن 1388
شكي درسوري بودن بسته شدن اين نشريه نيست پس مطمئنا دستهاي پشت پرده خيلي بانفوذ هستند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.